THE INFLUENCE OF THE 6P MARKETING MIX ON DECISIONS BONGLO TOURISM

VINA, VINA and Junaidi, Junaidi (2023) THE INFLUENCE OF THE 6P MARKETING MIX ON DECISIONS BONGLO TOURISM. THE INFLUENCE OF THE 6P MARKETING MIX ON DECISIONS BONGLO TOURISM, 3 (1). pp. 186-192. ISSN 2809-6479

[img] Text
186-192_Vina.pdf - Published Version

Download (251kB)
Official URL: https://openjournal.unpam.ac.id/index.php/PKS/arti...

Abstract

Abstract This research aims to test the influence of the 6P marketing mix on bonglo tourism decisions to influence tourists, especially in the Palopo city area. 100 participants were collected during online data collection. This research uses the structural equation modeling (SEM) method. The results of this research conclude that the price, place and attitudes carried out in bonglo tourism have a positive and significant influence in influencing the decisions of potential tourists. Meanwhile, products and promotions do not have a significant effect in influencing tourists' decisions. Marketing Mix has become a crucial issue in tourism sector, hence the stakeholders need to be concern in the consumer co-creation value. Keywords: Marketing mix, tourist decisions, tourist destinations Abstrak Penelitian ini bertujuan untuk menguji pengaruh bauran pemasaran 6P terhadap keputusan wisata bonglo untuk mempengaruhi wisatawan khususnya di wilayah kota Palopo. 100 peserta dikumpulkan selama pengumpulan data online. Penelitian ini menggunakan metode struktural Equation Modeling (SEM). Hasil penelitian ini menyimpulkan bahwa harga, tempat dan sikap yang dilakukan pada wisata bonglo mempunyai pengaruh yang positif dan signifikan dalam mempengaruhi keputusan calon wisatawan. Sedangkan produk dan promosi tidak mempunyai pengaruh yang signifikan dalam mempengaruhi keputusan wisatawan. Bauran Pemasaran telah menjadi isu krusial dalam sektor pariwisata, oleh karena itu para pemangku kepentingan perlu memperhatikan nilai kreasi bersama konsumen. Kata Kunci : Bauran pemasaran, keputusan wisatawan, destinasi wisata

Item Type: Article
Contributors:
ContributionContributorsNIDN/NIDK
TeacherJunaidi, JunaidiNIDN0910067705
Uncontrolled Keywords: Bauran pemasaran, keputusan wisatawan, destinasi wisata
Subjects: H Social Sciences > HB Economic Theory
Divisions: Fakultas Ekonomi dan Bisnis > Manajemen
Depositing User: VINA 201120053
Date Deposited: 10 Sep 2024 06:36
Last Modified: 10 Sep 2024 06:36
URI: http://repository.umpalopo.ac.id/id/eprint/4957

Actions (login required)

View Item View Item