Implementation of Guessing the picture for increase the English vocabulary of students

Ampulembang, Ervina and Nasriandi, Nasriandi and Syahrir, Syahrir (2023) Implementation of Guessing the picture for increase the English vocabulary of students. Implementation of Guessing the picture for increase the English vocabulary of students, 7 (2). pp. 2580-0469. ISSN 2548-8201

[img]
Preview
Image
SAMPUL_201240013.jpg - Cover Image

Download (566kB) | Preview
[img] Text
Implementation of Guessing The Picutre For Increase The English Vocabulary of Students.pdf - Published Version

Download (381kB)
[img]
Preview
Image (Uji Turnitin)
Ervina_Turnitin.png - Supplemental Material

Download (31kB) | Preview
[img] Other (Link Artikel)
5761 - Additional Metadata

Download (50kB)
Official URL: https://doi.org/10.33487/edumaspul.v7i2.5761

Abstract

Abstrak Bahasa Inggris merupakan bahasa yang digunakan untuk komunikasi dalam dunia Internasional baik dalam bidang pembangunan, teknologi, ekonomi, maupun pendidikan dan untuk sekarang ini bahasa Inggris sangat dibutuhkan dalam dunia kerja baik itu CPNS (Calon Pegawai Negeri Sipil), kerja di Perusahaan-perusahaan yang memiliki gaji yang cukup tinggi dan salah satu bentuk nyatanya untuk mendapatkan pula beasiswa sudah banyak Universitas yang mengharuskan Sertifikat TOEFL ataupun IELTS sebagai salah satu syarat untuk lulus. Kosakata merupakan komponen utama yang harus dikuasai anak dalam belajar bahasa Inggris sehingga dapat memudahkan dalam menggunakan bahasa tersebut. Tujuan dari ditulisnya Artikel ini ialah untuk memberikan hasil dari penelitian mengenai menebak gambar menggunakan kertas yang ditujukan kepada Siswa-siswi dan adapun alat tambahannya yaitu Siswa-siswi harus menggunakan Kamus ketika gambar yang diperlihatkan dan kosa kata bahasa Inggris dari gambar tersebut tidak diketahui oleh mereka. Metode penelitian ini menggunakan pendekatan eksperimen. Jenis metode eksperimen yang peneliti gunakan adalah Quasi Eksperimental Design, dimana tahap pertama adalah orientasi atau observasi sekolah kemudian menentukan sampel dan populasi yang akan dijadikan bahan penelitian. Berdasarkan hasil checklist dan catatan lapangan yang dianalisis selama proses penelitian, tim memberikan respon positif dari langkah pertama hingga langkah ketiga, yang mengidinkasikan bahwa tim mengalami peningkatan.Data ini menunjukkan bahwa penggunaan permainan tebak gambar meningkatkan kosa kata yang efektif. Jumlah peserta pada fase post-test kelas eksperimen meningkat, tetapi jumlah peserta pada fase post-test kelas kontrol tidak meningkat. Nilai post-test kelas eksperimen dapat dilihat dari hasil post-test untuk membuktikannya. Kata Kunci: Kosokata, siswa, sekolah Implementation of Guessing The Picture For Increase The English Vocabulary of Students Abstract English is the language of communication in the international world, even in the fields of development, technology, economics, and education. Being CPNS (Civil Servant Candidates), work in companies with high salaries, and one of the true forms of getting a scholarship is that many universities require a TOEFL or IELTS as a requirement for graduation. Vocabulary is the most important component that youngsters must master in order to be able to utilize the language effectively. The aim of this article is to present results from research on guessing photographs using paper targeted to students, as well as as an additional tool, namely students must use a dictionary when the picture is shown and the English vocabulary from the picture is unknown to them. An experimental strategy is used in this study procedure. Researchers employ the Quasi Experimental Design technique, in which the first stage is orientation or school observation, followed by the selection of the sample and population to be used as research material. The team gave a favorable response from step one through step three based on the results of the checklist and field notes examined during the study process, indicating that the team had improved. According to the data, playing the photo guessing game enhanced effective vocabulary. The number of participants in the experimental class increased after the post-test phase, whereas the number of participants in the control class did not. The experimental class's post-test scores can be seen in the post-test results to confirm it. Keywords: Vocabulary, student, school.

Item Type: Article
Contributors:
ContributionContributorsNIDN/NIDK
TeacherNasriandi, NasriandiNIDN0923079301
TeacherSyahrir, SyahrirNIDN0905128401
Uncontrolled Keywords: Keywords: Vocabulary, student, school
Subjects: L Education > LB Theory and practice of education
L Education > LC Special aspects of education
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Ervina Ampulembang
Date Deposited: 18 Oct 2023 04:06
Last Modified: 18 Oct 2023 04:06
URI: http://repository.umpalopo.ac.id/id/eprint/4515

Actions (login required)

View Item View Item